Veelgestelde vragen

Productaanbod

Inderdaad, HairColorshop bied uitsluitend producten aan van het Belgische merk Carin Haircosmetics. Dit merk beschikt over een ruim pallet aan styling en verzorgingsproducten waarmee we aan elke klantvraag weten te voldoen.

Wij bieden alleen topkwaliteit producten aan die voldoen aan de hoge eisen die kapsalons stellen. Het merk Carin Haircosmetics, waar alle producten in onze shop vandaan komen, kan zich qua kwaliteit meten met ‘de grote vijf’ merken. Echter richten ze zich niet op de consumentenmarkt waardoor de naam daar niet zo bekend is als bij de grote vijf, die wél bij de reguliere drogist in het schap liggen.

Omdat de producten van Carin Haircosmetics in onze shop een perfecte prijs/kwaliteit verhouding hebben. Sommige producten zullen iets duurder lijken dan die van de concurrent, maar houd er rekening mee dat Carin geen consumentenlijn heeft. U koop bij ons dan ook uitsluitend dezelfde kwaliteit producten als professionele kapsalons gebruiken. Daarbij wordt er nooit gebruik gemaakt van goedkope ingrediënten die het haar na verloop van tijd beschadigen, zoals alcohol of siliconen. Op de lange termijn heb je dan ook meer waar voor je geld.

Bestellen

Dat is afhankelijk van de status van je bestelling. Het beste neem je contact met ons op zodat we kunnen overleggen hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Helaas is het niet mogelijk je bestelling persoonlijk af te halen. Alle leveringen gaan per pakketdienst.

Ja, bestellen vanuit het grootste deel van de EU is mogelijk. De checkout berekend direct de bijbehorende kosten. Bij levering naar overige bestemmingen dien je contact met ons op te nemen.

Ja, het is bij ons niet noodzakelijk om een account aan te maken om een order te plaatsen. Wel geeft een gebruikersaccount mogelijkheden om je winkelervaring te verbeteren.

Betalen

Alle getoonde prijzen in de shop zijn inclusief 21% Nederlandse BTW. Zo mogelijk laat de shop voor het gemak tevens een exclusief BTW bedrag zien.

De primaire betaalwijze in de shop is per iDeal. Voor buitenlandse klanten zijn er nog een aantal bijkomende betaalmethodes zoals Giropay, Bancontact en SOFORT. Het is helaas niet mogelijk met creditcard te betalen.

Ja, een kortingscode voor onze shop kan ingevoerd worden in de winkelwagen, alvorens het afrekenen begint. Als een code niet werkt graag contact opnemen met de klantenservice.

Annuleren

Afhankelijk van de status van de bestelling kan deze nog geannuleerd worden. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.

Na annulering zal je altijd binnen een 14 dagen je geld terug krijgen. Echter zal dit in de meeste gevallen binnen een week zijn.

Stuur in dat geval altijd zo snel mogelijk een e-mail naar ons. We zullen proberen de order tegen te houden. Wanneer deze toch al verwerkt is mag je de levering terugsturen. Wij zullen je dan schadevrij stellen.

Verzending

De kosten van een levering zijn afhankelijk van het gewicht, maar in de meeste gevallen is dit € 7,93 (incl. BTW) voor Nederland. Tijdens het afrekenen van een order worden de verzendkosten berekend en inzichtelijk gemaakt. Orders boven de € 100,00 worden gratis verzonden.

De levertijd is afhankelijk van een aantal factoren, maar zal altijd zo snel als mogelijk gebeuren. Afhankelijk van de drukte in ons magazijn en de drukte bij de pakketdienst zal de doorlooptijd 1 tot 3 werkdagen betreffen. Leveringen naar het buitenland kunnen afhankelijk van de bestemming nog een dag langer duren.

Voor de levering van uw order werken we samen met PostNL pakketdienst. 

Retourneren

Kijk op onze pagina klantenservice voor uitleg over onze retourneer mogelijkheden. Je hebt overigens altijd 14 dagen herroepingsrecht als klant.

Ja, een onaangebroken product zou omgeruild kunnen worden, echter zijn de kosten voor de retourverzending altijd voor de klant. Neem contact met ons op via de klantenservice. Je kunt ook je herroepingsrecht gebruiken en daarna een nieuwe order plaatsen.

Nee, wij vinden het de verantwoordelijkheid van de klant om vooraf goed te bedenken of je een product wel of niet wilt hebben. Wij bieden daarnaast voldoende mogelijkheid via onze website om advies in te winnen over onze producten. Het kan natuurlijk zijn dat je toch niet tevreden bent over je bestelling, maar wij achten dat dit niet komt door onze aandeel in de transactie en daarom willen we je zelf de retourkosten laten betalen.

Garantie

In principe verkopen wij uitsluitend verbruiksproducten die in sommige gevallen een houdbaarheid hebben. Hierop is geen garantie van toepassing. Wel zijn wij fair richting de klant en zullen we elk garantiegeval afzonderlijk bekijken. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat er een ‘bedorven’ product tussen zit en dan zullen wij je schadevrij stellen.

Neem bij een garantiegeval altijd contact op met onze klantenservice, we zullen dan samen kijken wat de situatie is en hoe we deze kunnen oplossen.

Account

Nee, het is in onze webshop ook mogelijk om als gast een bestelling te plaatsen zonder account.

Je kunt op twee manieren een account aanmaken. Ofwel je klikt rechtsboven op mijn account waar je de mogelijkheid ziet om een account aan te maken. Ander optie is om het bestelproces te doorlopen waarbij je de mogelijkheid krijgt om ‘account aanmaken’ aan te vinken.

Het aanmaken van een account bied voor koper en verkoper extra voordeel. Voor jou als koper betekend het dat je sneller en makkelijk door je bestelling heen komt omdat je je gevenens niet telkens opnieuw hoeft in te voeren. Daarnaast bied ‘mijn account‘ ook inzicht in je bestelgeschiedenis, kun je orders uit het verleden opnieuw bestellen en oude facturen inzien en downloaden.

Het makkelijkst druk je bij het inlogscherm op de link ‘wachtwoord vergeten’. Je zult dan per e-mail een nieuw wachtwoord kunnen instellen. Ook is het mogelijk contact te zoeken met onze klantenservice zodat wij je een e-mail voor een nieuwe wachtwoord kunnen sturen.

Zakelijk

Ja, dit is zeker mogelijk. Zakelijke klanten in de kappersbranche profiteren bij ons van inkoopkorting. Op deze manier koop je als ondernemer scherp in, waardoor je nog een mooie marge hebt richting je consumentenklant.

Het is een beetje omslachtig omdat wij je als zakelijke klant willen beoordelen voordat je korting krijgt. Ga naar de zakelijke pagina en gebruik het formulier om een aanvraag te doen. Wij vragen enkele van je bedrijfsgegevens om te beoordelen of je in aanmerking komt voor zakelijke korting.

Hierbij raden wij aan om eerst zelf een account aan te maken die wij kunnen opwaarderen naar een zakelijk account. 

Indien je de aanvraag voor een zakelijk account indient zonder eerst een gewoon account te hebben kan het zijn dat wij eerste telefonisch contact met je opnemen om de missende adresgegevens aan te vullen in ons systeem.